کانال ها در مدل کسب و کار

کانال ها در مدل کسب و کار

  • سئوال کلیدی

  • از طریق چه کانال ­های مشتریان از ویژگی ­ها و ارزش­ های محصول کسب و کار آگاه می­شوند. ارزیابی، سفارش خرید، تحویل خرید و خدمات پس از فروش انجام می­ شود؟

در مدل کسب و کار به علت موارد زیر نیاز به کانال های متنوعی داریم:

برای آگاهی از مدل کسب و کار و مطالعات بیشتر به مقاله مدل کسب و کار  و کتاب صفر تا بیست کارآفرینی  می توانید مراجعه کنید.

کتاب صفر تا بیست کارآفرینی

الف) به منظور افزایش آگاهی مشتریان در مورد ارزش پیشنهادی

ب) کمک به مشتریان برای ارزیابی ارزش پیشنهادی

ج) فراهم آوردن امکان خرید

د) ارائه و تحویل ارزش پیشنهادی به مشتریان 

و) فراهم نمودن خدمات پس از فروش برای مشتریان نیاز

کانال­های معمولی عبارتند از:

الف) فردی یا تلفن

ب) در محل یا فروشگاه

ج) تحویل فیزیکی

د) از طریق اینترنت (رسانه­ های اجتماعی، وبلاگ­ها، ایمیل و …) 

و) رسانه­ های سنتی (تلویزیون، رادیو، روزنامه و …)

دکتر حسن عبدی – مربی و مشاور کسب و کار و کارآفرینی

مطالعه بیشتر